Overzicht in je actiepunten

Werk moet leuk zijn. De omgeving, je collega’s, je werk an sich zijn allemaal zaken die daar aan bijdragen. Werk brengt aantekeningen en actiepunten met zich mee. Dat is niet erg, zodra je het overzicht maar niet verliest. In bedrijven waar een vergadercultuur heerst is een notitieboek onmisbaar.

Een notitieboek is multifunctioneel. Achtergrond informatie van projecten, uitleg over systemen en processen en natuurlijk actiepunten. Ze staan er allemaal in. En als je het een beetje ‘ goed doet’ dan verslijt je meerdere notitieboekjes  per jaar

Door de hoeveelheid schrijfwerk verdwijnen actiepunten weleens te midden van alle informatie die je uit vergaderingen of een dag meeneemt!

Heb jij bij een vervolg vergadering ook weleens gedacht: Oeps… dat was een actiepunt voor mij.

Dit moet anders

Dat is een gedachte die al snel boven komt drijven. Er moet een manier zijn om actiepunten beter te organiseren. En de oplossing is gelukkig heel simpel: neem een apart notitieboekje!

En schrijf hier dan ook echt alleen je actiepunten op. Maak een krabbeltje voor elk actiepunt. Dit kan een sterretje, uitroepteken of iets anders zijn. Zo zie je snel en overzichtelijk wat je actiepunten zijn.

Zodra een actiepunt afgerond is markeer je het actiepunt met een markeerstift (kies zelf je favoriete kleur!). Dit is beter dan krassen wat velen onder ons doen. Door te markeren blijft je to-do boekje overzichtelijk en rustig en hou je ruimte in je hoofd vrij voor andere zaken.

Afbeelding: Shutterstock

Gerelateerde producten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.